donderdag 29 april 2010

Opzet Concept v.02

Boodschap:

We laten steeds meer van onszelf zien in de digitale wereld. We e-mailen, surfen, downloaden en delen bestanden via de digitale snelweg. We onderhouden er onze contacten, solliciteren en laten zien wie we zijn d.m.v. sociale netwerk websites, en blogs. Doordat we steeds meer te vinden zijn op de digitale snelweg, zweven er ook steeds meer gegevens van en over ons rond. We geven meer over onszelf weg dan we zelf weten.


Doel:

Bewustmaking van de informatie die over ons te vinden is op het internet.


Doelgroep:

De doelgroep is middelbare scholieren. Deze groep maakt het meeste gebruik van het internet en zijn zich nog niet geheel bewust van de gevaren en mogelijkheden die het internet te bieden heeft.


Op welke manieren maakt de doelgroep o.a. gebruik van het internet?


1. Chatten (MSN, World Wide Web)

2. Downloaden (P2P)

3. E-mail (World Wide Web, E-mail programma’s)

4. Informatie opzoeken (World Wide Web)

5. Sociale Netwerk Websites (World Wide Web)


Waar en op welke manier is de doelgroep het beste te bereiken?


1. Thuis:

a. E-mail

b. MSN

c. Sociaal Netwerk Website (Hyves)

d. Website

2. School:

a. E-mail

b. Lesprogramma

c. Website


Woorden die uit de Tag Cloud naar voren komen:


- Identity

- Piracy

- Privacy


Mijn eerste idee is om de gebruiker in een interactief gesprek met een ‘agent’ (in welke vorm dan ook) de opdracht te geven dat hij iemand moet ontmaskeren die gegevens heeft ontvreemd vanaf het internet. De gebruiker krijgt een dossier voorgeschoteld waarbij er verschillende elementen nog ingevuld dienen te worden. Ik denk momenteel aan de volgende elementen:


- Woonplaats

- Aantal Sociale Contacten (Of staat al ingevuld)

- Hobby’s

- Mogelijke communicatie middelen

- Foto dossier (mogelijk gedeeltelijk ingevuld)

- Pasfoto


De plaatsten waar deze informatie vandaan gehaald kan worden zijn denk ik:


- Google

- Hyves

- Telefoongids


Geen opmerkingen:

Een reactie posten